I denne weekend åbnede ALLE FOR TO med 107.000 solgte billette inkl. pre-screenings og er dermed på top 3 over de største åbninger for en dansk komedie igennem de sidste 5 år. Med i alt 81.000 solgte billetter i selve åbningen har den overgået instruktøren Rasmus Heides to tidligere successer Blå Mænd og Alle for en, der henholdsvis solgte 68.000 og 59.000 i deres første weekend.
Filmen er gået rent ind hos publikum og spiller for udsolgte sale landet over. Producent Ronnie Fridthjof siger: “Det her er godt for alle. Biograferne, producenterne og ikke mindst publikum. Helt personlig er jeg også glad for at konstatere, at dét som instruktør Rasmus Heide, forfatter Mick Øgendahl og jeg selv satte os for – nemlig at lave en bedre og sjovere 2er, ifølge publikum er lykkedes.”
Instruktør Rasmus Heide siger om Alle for to: “Når man i al ydmyghed forsøger at give den danske komedie en lille opdatering, så kræver det, at man tager chancer. Man skal lade sig inspirere udefra, holde fast i den hjertevarme kerne, og samtidig overraske. Om man i sidste ende har truffet de rigtige valg afgøres 100% af publikum, og derfor er jeg en rigtig glad mand i dag”.
Helt konkret for Fridthjof Film betyder successen, at de kan fortsætte deres investering i nyt talent igennem konceptet DEBUTFILM og producere store dokumentarfilm på samme kvalitetsniveau som Adoptionens pris og Armadillo.
På Nordisk Film, som distruberer Alle for to, er man også begejstrede: ”Alle for to har haft en imponerende åbning, som oven i købet er rekordagtig. Det beviser endnu en gang at danskerne elsker den brede folkelige komedie, som dansk film har en lang tradition for”, udtaler Jan Lehmann, direktør i Nordisk Film Distribution